Waarom Branding de fundering onder je organisatie is
Wat is het verschil tussen branding en marketing
Veel ondernemers denken bij Branding al snel aan een logo en visuele uitingen zoals de website. En dat klopt. Maar er gaat zo veel meer schuil achter Branding. Branding is het stuk van de ijsberg wat onder water zit. Het draait om identiteit, kernwaarden, dat waar je voor staat en gaat. Je ziet het niet, het is er wel.
En het is super belangrijk. Je kunt dit ook zien als de onderstroom. En wat is dan het verschil met marketing? Marketing is het stuk ijsberg wat je wel ziet. Het is de visualisatie van de branding. Hier creëer je klantvoorkeur voor jouw merk. Dit is de bovenstroom. Branding en marketing zijn twee verbonden schakels. Branding is alles wat aan marketing vooraf.
Wat maakt branding dan zo belangrijk?
Branding is strategisch en marketing is tactisch. Daarom vormt branding de fundering van je organisatie en je merk. Dit is je identiteit. En die identiteit deel je via marketing met de wereld en wordt meerwaarde meegeven waardoor jij impact kunt maken met je merk.